مزایای اجرای کنتکس

مزایا و معایب اجرای کنتکس بسته به نوع آن متفاوت می باشد.  در اجرای کنتیکس حتما می بایست شرایط جوی و آب و هوایی آن منطقه را در نظر گرفت. برای مثال از کنتکس های پلاستیکی در محیط های مرطوب به دلیل اینکه ذرات آن به راحتی در آب حل می شوند و در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند و دوام کمتری دارند نباید استفاده شود. مناسب ترین کنتیکس برای مناطق مرطوب و مناطقی در معرض شدید بارش های متدوال هستند کنتکس روغنی ست. به طور کلی استفاده از کنتکس های پلاستیکی در نمای خارجی ساختمان توصیه نمی شود. اما کنتکس های روغنی در هر جایی از ساختمان قابل استفاده می باشند. کنتکس های آکریلیک غیرقابل اشتعال هستند و به راحتی در محیط های بستهو محدود هم قابل استفاده می باشند. از اجرای کنتکس های روغنی در محیط های بسته خود داری کنید چون اشتعال زا هستند. در هنگام اجرای کنتکس حتما شرایط محیطی را در نظر بگیرید که سبب بروز خسارت نشود.

با توجه به اهمیت سبک وزنی در ساختمان اجرای کنتکس در مقایسه با استفاده از مصالح تزینی دیگر از بار اضافی بروی سازه ساختمان می کاهد. علاوه بر این به دلیل مرقون به صرفه بودن آن از لحاظ اقتصادی نوعی مزیت محسوب می شود.

کنتکس برای داشتن طرحی از قاعده خاصی پیروی نمی کند لذا برای ایجاد طرح های گوناگون به راحتی می توان از هر ایده ای بنا به سلیقه دلخواه استفاده کرد.

در مقابل این موارد باید گفت که نمای کنتکس به دیل اینکه دارای ریزدانه ها هستند لذا سطح زبری دارند و از دوام کمتری در مقابل شریط محیطی و سایش برخوردار هستند.

اجرای کنتکس برای نماهایی که سطوحی ناصاف دارند بهترین راه کار است که علاوه بر ایجاد نمایی زیبا قادرست تا حدود زیادی ترک های مجود را پوشانده و ناصافی و ناهمواری دیوار را در خود پنهان کند.

کنتکس فقط  با پیستوله مخصوص قابل اجراس و به هیچ عنوان نمی توان برای پرداخت آن بر روی سطوح از قلم یا رول استفاده کرد.

با وجود تمامی مزایا در کنار عیب های محدود کینتکس امروزه از آن استفاده های بیشتری می ود و جایگزین مناسب تری برای استفاده از رنگ به خصوص برای نماهای خارجی ساختمان می باشد. اگر قصد دارید ازین روش برای ایجاد نماهای شیک و متفاوت استفاده کنید توصیه می کنیم که این کار را به افراد متخصص در این زمینه واگذاری کنید تا به نتیجه مطلوب تری برسید اگر چه اجرای کنتکس به کمک دستگاه مخصوص یا همان پمپ انجام میگیرد اما نحوه پرداخت آن نیازمند تخصص  و تجربه کافی ست.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست